lørdag den 7. juli 2012

DIY // Hipster shorts

(Short english translation below)

Hej kære læser.
Før/before

Efter/after
Da vi som sagt har nydt nogle dage i Hovedstaden, var vi jo også inde i en del butikker, som vi ikke lige har her i Nyborg. Jeg savlede over hver eneste par hipster-shorts, som man f.eks. kan købe i Topshop, Urban Outfitters, BikBok osv. Men da jeg indså, at jeg ikke lige havde penge til et par nye shorts, kunne jeg da bare lave mine egne! :o))

Her er nogle nemme trin, du kan følge hvis du vil lave dine gamle jeans om til et par trashy shorts (se billederne nedenfor, som passer til numrene):
 
Du skal bruge:
Et par gamle jeans
Kuglepen
Saks
Sandpapir
Kniv

1. Jeg startede med at finde mine gamle jeans fra Gina Tricot, som alligevel var gået i stykker ved knæet. Så tegnede jeg en streg, der hvor jeg ville klippe,  med en kuglepen.
 
2. Derefter klippede jeg shortsene i en passende længde. (Hellere for lange end for korte!). Jeg tilpassede derefter længden bagefter.
 
3. Mit lille "værksted" rykkede udenfor, da det svinede meget med stofresterne og de små tråde. Jeg brugte groft sandpapir og en kniv til at lave det trashy look på shortsene.  Derefter skurede med sandpapiret og lavede en del huller og mærker i mine shorts med kniven. Der skal bare noget knofedt til!

4. Til sidst lavede jeg også nogle slidmærker bag på lommerne af shortsene. Jeg overvejer at sætte nogle nitter på lommerne, så de bliver lidt mere hipster-agtige. Nu skal de bare en tur i vaskemaskinen et par gange, så er mine nye shorts helt færdige!

God fornøjelse!

Short english translation: Here are some easy steps you can follow if you want to make your old jeans into a pair of trashy shorts:

Materials:
Old jeans
A pen
Emery paper
A scissor
A knife

At first I found my old jeans and then I drew a line, where I would cut it. Then I found some emery paper and scoured at the end of the shorts. I used the scissor to made some holes and marks in the jeans. At last I made some scuff marks bag on the pockets. I consider to put some rivets at the shorts. Now the shorts have to be washed some couple of times and then I'm finish! I hope you are inspired! :o))

- Bjödstrup

    1

    2

     3

    3
    4 Det færdige resultat! :o))

Man kan style sådan et par shorts meget forskelligt. Jeg har f.eks. bare en enkel top på fra Cheap Monday. Prøv dig frem :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar