tirsdag den 10. april 2012

My trip to Lisbon

Hej kære læsere!
I påskeferien var jeg i Lissabon for første gang, hvor jeg rejste med Nyborgs ungdomsskole. Lissabon er en fantastisk smuk by!

Jeg havde proppet min kuffert med fem par shorts, syv toppe og tre luftige sommerkjoler. Men desværre var det (kun) 18 grader og overskyet, så sommertøjet kunne godt blive i kufferten.. Men så havde jeg da en god grund til at købe en masse (billigt) tøj dernede! :o)) Jeg kan især anbefale butikken PULL&BEAR som er et 'lillesøstermærke' til den spanske butikskæde Zara.

Vi oplevede det meste af Lissabon, som vildt forskellige kvarterer. F.eks. Oriente-kvarteret, som er Lissabons nyeste og moderne bydel og ligger ret langt væk fra centrum. Der er vildt flot arkitektur (hvis man er til sådan noget), en lækker botanisk have og en fed udsigt ud fra de fantastiske 'skilifte', som man kan tage og kører en lille kilometer langs kysten. Iøvrigt ligger europas største saltvandsakvarium også i kvarteret.

Hvis man mere er til gammel kultur i Lissabon, er byens borg Castelo de São Jorge et must! Borgen ligger langt oppe, så udsigten over hele Lissabon er intet mindre end fantastisk! Har I nogen spørgsmål omkring turen, smider I bare en kommentar, ellers er vores email altid tilgængelig :o)

- Bjödstrup.


    Arkitektur i Oriente (bemærk de cool lifte i baggrunden!)
   Jakke fra PULL&BEAR, taske fra H&M, bukser fra Vila, solbriller fra H&M
    Den moderne botaniske have i Oriente
    Virkelig smuk udsigt oppe fra Lissabons borg. Broen i baggrundens artiketekt er den samme, som har lavet Golden
    Gate-broen i San Francisco. Kan I se ligheden?
   Udsigt fra borgen. Cardigan er vintage, top fra H&M, solbriller H&M, bukser fra Only

Ingen kommentarer:

Send en kommentar